مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 13:072022-02-02اقتصادي

3 سه دشت البرز درگیر بحران آبی هستند


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز گفت: در حال حاضر 609 دشت بحرانی با چالش آبی در کشور داریم که از این تعداد سه دشت به این استان اختصاص دارد.

- ، داوود نجفیان ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: برداشت های بی رویه برای مصارف آب کشاورزی و شرب را عامل بحرانی شدن دشت های استان البرز و سایر مناطق کشور محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه از این رو بیش از 70 درصد مصارف کشاورزی، صنعت و شرب از منابع زیرزمینی تأمین می شود، بیان کرد: این امر بحران آبی را در دشت ها افزایش داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز ادامه داد: در حال حاضر 609 دشت بحرانی با چالش آبی در کشور داریم که از این تعداد سه دشت به استان البرز اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال این امر طرح ملی سازگاری با کم آبی در کشور ارائه شده که باید مصارف آب بر اساس الگوهای مطابق با واقعیت کشور استان باشد، تصریح کرد: بر اساس هدف گذاری این طرح تا سال 1405 باید 135 میلیون مترمکعب از بار مازاد آبخوان های کشور کاسته شود.

نجفیان با اشاره به اینکه از این رو در بخش های کشاورزی آب شرب صنعت و فضای سبز وظایفی برای آنها ترسیم شده است، گفت: بر این اساس به صورت سالانه مصوب می شود و هر سه ما یک بار وظایف مربوط به دستگاه های ذی ربط ترسیم شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 سه دشت البرز درگیر بحران آبی هستند

3 سه دشت البرز درگیر بحران آبی هستند