مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 13:022022-02-02اقتصادي

ضعیف بودن رایزنی های بازرگانی با کشورهای همسایه از موانع صادرات سیب است


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از صادرات 225 هزار تن سیب درختی از گمرکات استان به خارج ازکشور طی سال جاری خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان غربی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از صادرات 225 هزار تن سیب درختی از گمرکات استان به خارج ازکشور طی سال جاری خبر داد.

اکبر کرامتی امروز 13 بهمن ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر 380 هزار تن سیب در سردخانه های استان منتظر رفع موانع صادراتی است، افزود: با توجه به کیفیت سیب های تولیدی استان از این مقدار250 هزار تن قابلیت صادراتی دارند و مابقی نیز جهت مصارف داخلی است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به اندک زمان باقیمانده و مدت زمان برداشت محصول ، به جهت جلوگیری از کاهش کیفیت محصول باید در زمینه رفع موانع صادرات و تسهیل در شرایط صادرات تلاش شود.

کرامتی اضافه کرد : امسال با توجه به رشد میزان صادرات سیب استان در مقایسه با سال گذشته، تحولات اخیر صورت گرفته در کشورهای منطقه و همسایه که باعث بروز مشکلاتی در روند صادرات سیب درختی استان شده است ، لازم است در فرصت باقیمانده از سال و با توجه به فساد پذیری محصول ذخیره سازی شده در سردخانه های استان، درصادرات تسریع و تسهیل شود.

کرامتی اظهار کرد: امسال مجموع سیب درختی تولیدی استان یک میلیون و 270 هزار تن بود که حدود 850 هزار تن در سردخانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضعیف بودن رایزنی های بازرگانی با کشورهای همسایه از موانع صادرات سیب است

ضعیف بودن رایزنی های بازرگانی با کشورهای همسایه از موانع صادرات سیب است