مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 12:472022-02-02اجتماعي

تالاب های خوزستان، پناهگاه های امن حیات وحش


مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تامین حق آبه تالاب ها و رعایت الگوی مدیریت مصرف منصفانه برای نیازها و اهداف متنوع حوضه آبریز تالاب ها به منظور حفاظت و مدیریت تالاب های خوزستان ضروری است.

- محمدجواد اشرفی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به روز جهانی تالاب ها (2 فوریه مصادف با 13 بهمن ماه)، اظهار کرد: خوزستان از جمله مناطقی است که تالاب های بسیار ارزشمندی دارد؛ این تالاب ها دارای اکوسیستم های تکامل یافته آبی هستند که گیاهان و جانوران متنوع و بیشماری در آن ها زیست می کنند و با آب و خاک این تالاب ها به تعادل اکولوژیک رسیده اند.

وی افزود: در واقع تالاب ها از باثبات ترین اکوسیستم های آبی خوزستان هستند که نه تنها از نظر فرآیندهای اکولوژیک، هیدرولوژیک و بیولوژیک منطقه بلکه برای ادامه حیات مجموعه موجودات گیاهی و جانوری که به آن وابسته اند و همچنین برای حمایت از فعالیت اقتصادی و اجتماعی انسان ضروری هستند.

پناهگاه های حیات وحش و تالاب های خوزستان اشرفی با اشاره به برخی پناهگاه ها و تالاب های خوزستان بیان کرد: تالاب بین المللی شادگان جزو تالاب های ثبت شده در کنوانسیون رامسر است؛ این تالاب بیش از 400 هزار هکتار وسعت دارد و 327 هزار و 765 هکتار آن پناهگاه حیات وحش است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب های خوزستان، پناهگاه های امن حیات وحش

تالاب های خوزستان، پناهگاه های امن حیات وحش