مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 12:422022-02-02پزشكي

احتمال 300 تا 400 هزار بیمار اومیکرون در روز/مدارس تعطیل شوند


عضو کمیته علمی کشوری کووید 19 ، با اشاره به قدرت سرایت اومیکرون، گفت: این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده آمار روزانه اومیکرون به 300 تا 400 هزار نفر برسد، - ، پیام طبرسی، ظهر چهارشنبه 13 بهمن 1400 در لایو اینستاگرامی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در مورد وضعیت شیوع اومیکرون در کشور، توضیحاتی ارائه داد.

وی با عنوان این مطلب که قدرت سرایت اومیکرون قائل مقایسه با سویه های قبلی نیست، افزود: سرعت انتقال اومیکرون باعث می شود که تعداد مبتلایان بیشتر از پیک های قبلی باشد.

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: این احتمال هست که در صورت انجام تست کافی، تعداد مبتلایان به 300 تا 400 هزار نفر در روز برسد.

طبرسی افزود: با افزایش موارد ابتلاء، قطعاً تعدادی از بیماران نیاز پیدا می کنند در بیمارستان بستری شود که این موضوع می تواند به چالشی برای نظام سلامت کشور تبدیل شود.

وی با عنوان این مطلب که دوره پیک اومیکرون بین یک ماه تا 45 روز خواهد بود، گفت: بایستی با اتخاذ تدابیری، جلوی شدت پیک را بگیریم.

طبرسی تاکید کرد: هر گونه علائم سرماخوردگی را اومیکرون می دانیم رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری افزود: در اواسط دی ماه تعداد مراجعات به اورژانس بیمارستان 30 نفر بود که الان تا 250 نفر هم رسیده و از این تعداد، یک سری نیاز به بستری پیدا م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال 300 تا 400 هزار بیمار اومیکرون در روز/مدارس تعطیل شوند

احتمال 300 تا 400 هزار بیمار اومیکرون در روز/مدارس تعطیل شوند