مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 09:522022-02-02حوادث

کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک جعلی با نام «سامانه ثنا»


شهروندان به پیامک هایی که با نام سامانه ثنا قوه قضاییه ارسال می شود، توجه نکنند و به هیچ وجه روی لینک های ارسال شده کلیک نکنند.

- ایسنا/زنجان سرپرست پلیس فتای استان زنجان گفت: شهروندان به پیامک هایی که با نام سامانه ثنا قوه قضاییه ارسال می شود، توجه نکنند و به هیچ وجه روی لینک های ارسال شده کلیک نکنند.

سرهنگ سیداحمد موسوی صبح امروز (13 بهمن ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در این روش، فرد کلاهبردار با ارسال پیامک هایی با مضامین ارجاع پرونده به شعبه دادسرا یا دادگاه و اعلام آدرس اینترنتی جعلی سامانه ثنا (سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی)، برای پیگیری موضوع از مخاطب درخواست رجوع به لینک ارسال شده می کند.

وی ادامه داد: این لینک ها قربانیان را به دانلود اپلیکیشن جعلی سامانه ثنا که عملاً یک بدافزار است، هدایت می کنند، به طوری که با نصب این بدافزار اطلاعات گوشی قربانیان اعم از پیامک و .

در اختیار مجرمان سایبری قرار می گیرد.

موسوی با بیان اینکه مجرمان اینترنتی با این شگرد، با سرقت اطلاعات کارت بانکی متقاضیان نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و ارسال پیامک از طریق شماره تلفن قربانیان به سایر افراد اقدام می کنند به شهروندان توصیه کرد در صورت دریافت پیامک و مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق شماره 096380 گزارش کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک جعلی با نام «سامانه ثنا»

کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک جعلی با نام «سامانه ثنا»