مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 09:522022-02-02بين الملل

گوترش: جنگ اتیوپی را فورا متوقف کنید/هشدار یونیسف درباره گرسنگی در تیگرای


دبیرکل سازمان ملل از طرف های درگیر خواست تا فورا جنگ را در اتیوپی متوقف کنند و اجازه دهند که کمک های بشر دوستانه به آن مناطق وارد شوند.

- دبیرکل سازمان ملل از طرف های درگیر خواست تا فورا جنگ را در اتیوپی متوقف کنند و اجازه دهند که کمک های بشر دوستانه به آن مناطق وارد شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل آی 24، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل سه شنبه، از تمامی طرف های درگیر در جنگ اتیوپی خواست فورا جنگ را متوقف سازند.

همچنین وی خواستار همکاری طرف های درگیری برای رسیدن کمک های بشردوستانه به مناطق جنگی به صورت فعال و هوشمند جهت کمک به آسیب دیدگان جنگ شد.

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که 40 درصد از ساکنین منطقه تیگرای اتیوپی، که نزدیک به یکسال درگیر جنگ است، با کمبود شدید مواد غذایی روبه رو هستند.

برنامه جهانی غذا سازمان ملل نیز در گزارشی بیان کرد که نزدیک به 83درصد از ساکنین آن منطقه از فقدان امنیت غذایی رنج می برند و بشدت به کمک های بشردوستانه وابسته هستند.

این گزارش به ارزیابی وضعیت غذایی در اتیوپی پرداخت ک نشان داد 13 درصد از کودکان کمتر از 5 سال منطقه تیگری از کمبود مضمن مواد غذایی رنج می برند.

طبق گزارش سازمان ملل منطقه تیگری علاوه بر کمبود مواد غذایی از کمبود شدید در سوخت نیز رنج می برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گوترش: جنگ اتیوپی را فورا متوقف کنید/هشدار یونیسف درباره گرسنگی در تیگرای

گوترش: جنگ اتیوپی را فورا متوقف کنید/هشدار یونیسف درباره گرسنگی در تیگرای