مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 09:272022-02-02سياسي

یادداشت های زندانِ پیش از انقلاب موسوی بجنوردی منتشر شد


کتاب «تئوری تحلیلی شناخت و قانون تحول» شامل یادداشت های پیش از انقلاب کاظم موسوی بجنوردی در سال های زندان توسط انتشارات مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی منتشر شد.

- ، کتاب تئوری تحلیلی شناخت و قانون تحول؛ (یادداشت های سال های 1354 تا 1356، زندان اوین) به تازگی توسط مرکز پژوهش های ایرانی و اسلامی دائره المعارف بزرگ اسلامی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب با مقدمه غلامرضا اعوانی منتشر شده است.

وقتی در نیمه اسفند 1344، کاظم موسوی بجنوردی، به جرم مبارزه مسلحانه به اعدام محکوم شد، هرگز گمان نمی کرد، اسفندماه هجده سال بعد، مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی را تأسیس کند.

او که حزب ملل اسلامی را تشکیل داده بود، در کوه های دارآباد گرفتار آمد، اما روزگار چنان چرخید که در همان حوالی، این نهاد پژوهشی را بنیاد مورد اشاره گذاشت.

کاظم موسوی بجنوردی طی حدود چهارده سالی که در زندان گذراند، هم اندیشه دانشنامه نویسی را در ذهن خود پروراند، هم به نظریه پردازی سیاسی و فلسفی پرداخت و کتاب تئوری تحلیلی شناخت و قانون تحول ، که سال های 1354 تا 1356، در زندان اوین نوشته شد، محصول همان تأمّلات و تفکّرات است.

او در این کتاب در قالب این 11 اصل، مقوله شناخت را بررسی کرده است: آزادی همچون گوهر شناخت ، تضاد همچون علت شناخت ، جهان واقعیتی جدای از ذهن است ، منشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت های زندانِ پیش از انقلاب موسوی بجنوردی منتشر شد

یادداشت های زندانِ پیش از انقلاب موسوی بجنوردی منتشر شد