مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 09:122022-02-02سياسي

آیا آیت الله شریعتمداری در سال 42 امام را از اعدام نجات داد؟


در سال های گذشته برخی بر آن بوده اند تا نشان دهند پس از دستگیری امام خمینی اگر برخی از علما و مراجع تقلید وقت پای مرجعیت امام خمینی را امضا نمیکردند رژیم شاه ایشان را اعدام کرده بود.

- خبرگزاری مهر ، در سال های گذشته برخی بر آن بوده اند تا نشان دهند که پس از قیام 15 خرداد 1342 و دستگیری امام خمینی اگر نبود تلاش برخی علما و مراجع تقلید وقت از جمله آیت الله شریعتمداری که پای مرجعیت امام خمینی را امضا کردند رژیم ایشان را اعدام کرده بود.

محسن کدیور یکی از شخصیت هایی است که در سال های گذشته دست به نوشتن یادداشت ها و گزارش ها و همچنین تدوین آنها در قالب کتاب هایی کرده است که محور این یادداشت ها و گزارش ها تخریب جمهوری اسلامی و رهبران انقلاب با تحریف تاریخ و یا چیدمان خاص رویدادها بوده است.

وی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد حوزه شده و در زمره شاگردان آیت الله منتظری قرار گرفته بود در گزارشی به زندگی وی و در موضوع این نوشتار به برهه فوت آیت الله بروجردی و مرجعیت امام خمینی پرداخته است، دال مرکزی استدلال نامبرده این است که امام خمینی و به تعبیر وی آقای خمینی دارای مرجعیت نبوده و این بزرگانی چون آیت الله منتظری بوده اند که این مقام و عنوان را به ایشان داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا آیت الله شریعتمداری در سال 42 امام را از اعدام نجات داد؟

آیا آیت الله شریعتمداری در سال 42 امام را از اعدام نجات داد؟