مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 01:022022-02-01سياسي

ولایت فقیه را با این 7 کتاب بهتر می شناسید


ولایت فقیه به عنوان اساس حاکمیت اسلامی ایران پس از انقلاب سال 1357 و به عنوان نظریه سیاسی رهبر آن یعنی امام خمینی، در چند دهه اخیر مورد توجهات بسیاری از سوی فقیهان و اندیشمندان اسلامی قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، فهم صحیح از ولایت فقیه به عنوان شالوده و اساس نظام حاکمیتی ایرانِ پس از انقلاب سال 57 به ما برای درک دقیق تر کنش و واکنش های سیاسی کشور کمک شایانی می کند.

  هرچند ولایت فقیه موضوعی با سابقه در فقه شیعه است و آغاز تئوریزه کردنش به قرن پنجم هجری توسط شیخ مفید برمی گردد، اما پس از ورود این اصل فقهی در قانون اساسی کشور ایران و بالتبع، جایگاه ولی فقیه و حدود و اختیاراتش در این چهارچوب، بیش از پیش ولایت فقیه مورد بررسی و پژوهش قرار گرفت.

در این راستا بر آن شدیم تا یک معرفی اجمالی از 7 اثر فاخر در مورد ولایت فقیه از اندیشمندان دینی تراز اول معاصر داشته باشیم: ولایت فقیه و حکومت اسلامی (امام خمینی) کتاب ولایت فقیه ؛ حکومت اسلامی، مجموعه ای از 13 درس گفتار امام خمینی در حوزه علمیه نجف در مبحث ولایت فقیه است که در بهمن 1348 ایراد شده اند.

این کتاب در سال 1349 (51 سال قبل) برای نخستین بار در بیروت چاپ و به ایران فرستاده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ولایت فقیه را با این 7 کتاب بهتر می شناسید

ولایت فقیه را با این 7 کتاب بهتر می شناسید