مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 22:022022-02-01بين الملل

اردوغان خواستار مشارکت شرکت های ترکیه در بازسازی بندر بیروت شد


دو کشور طی بیش از هفت دهه بیش از  30 قرارداد همکاری امضا کرده اند که اولین آن در سال 1947 یعنی چهار سال پس از استقلال لبنان از قیمومیت فرانسه (در سال 1943) امضا شد.

- دو کشور طی بیش از هفت دهه بیش از  30 قرارداد همکاری امضا کرده اند که اولین آن در سال 1947 یعنی چهار سال پس از استقلال لبنان از قیمومیت فرانسه (در سال 1943) امضا شد.

رییس جمهوری ترکیه در دیدار با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان که به آنکارا سفر کرده است، مشارکت شرکت های ترکیه در بازسازی بندر بیروت را خواستار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ رجب طیب اردوغان امروز پس از دیدار با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان در کنفرانس خبری افزود: ما در کنار لبنان هستیم و می خواهیم بدون تبعیض و در همه زمینه ها به ویژه در حوزه سلامت، امنیت و انرژی با همه بخش های جامعه لبنان همکاری داشته باشیم.

وی افزود: ضرب المثلی هست که می گوید دوست کسی است که در مواقع سختی و روز سیاه در کنار دوستش باشد و در این دیدار بر موضع قاطع خود تاکید کردیم که در کنار لبنان هستیم و توانایی های زیادی داریم که می خواهیم لبنان از آن ها استفاده کند.

اردوغان یادآورشد: در این دیدار به میقاتی اعلام کردم که شرکت های ترکیه ای برای اجرای طرح های زیربنایی در لبنان از جمله بازسازی بندر بیروت آمادگی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان خواستار مشارکت شرکت های ترکیه در بازسازی بندر بیروت شد

اردوغان خواستار مشارکت شرکت های ترکیه در بازسازی بندر بیروت شد