مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 18:072022-02-01پزشكي

سالانه حدود 66 هزار مار و عقرب گزیدگی در کشور رخ می دهد


رییس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: به طور متوسط به ازای هر مارگزیدگی 10 آمپول مورد نیاز است یعنی به طور میانگین در سال 60 هزار آمپول ضد مارگزیدگی نیاز داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا بهزاد امیری روز سه شنبه 12 بهمن در مراسم گشایش مرکز پایلوت زیست بوم تکثیر و نگهداری مارهای سمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اظهار کرد: سالانه حدود شش هزار مارگزیدگی در کشور اتفاق می افتد و موارد عقرب زدگی هم 60 هزار مورد یعنی 10 برابر مارگزیدگی است.

وی ادامه داد: البته سال گذشته به واسطه شیوع کرونا و حضور کمتر مردم در طبیعت، موارد عقرب زدگی کمتر از 50 هزار مورد بوده است.

وی توضیح داد: البته این احتمال هم وجود دارد که برخی که دچار عقرب زدگی شده بودند، به خاطر شیوع کرونا و عدم تمایل به حضور در مراکز درمانی، به گونه ای خود درمانی کرده باشند.

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه تعداد موارد مرگ ناشی از مارگزیدگی در کشور کم است و موارد عقرب گزیدگی نیز بین 20 تا 30 مورد در سال است.

امیری ادامه داد: با توجه به قابل پیشگیری بودن مرگ ناشی از عقرب و مارگزیدگی، حتی وقوع یک مرگ هم زیاد است.

رییس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: برای پیشگیری از مرگ و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه حدود 66 هزار مار و عقرب گزیدگی در کشور رخ می دهد

سالانه حدود 66 هزار مار و عقرب گزیدگی در کشور رخ می دهد