مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 12:222022-02-01اقتصادي

تالاب شادگان اولویت اول رهاسازی بچه ماهی است


فصل رهاسازی بچه ماهیان از خرداد ماه آغاز و شهریورماه به پایان می رسد و در سال آینده تالاب شادگان اولویت اول رهاسازی بچه ماهی خواهد بود.

- ، فتح الله ابوعلی پیش از ظهر امروز سه شنبه در گفتگویی رسانه ای با بیان اینکه تالاب ها به دلیل وسعت و تنوع زیستی مهمترین منبع ذخایر آب شیرین هستند، اظهار کرد: سالانه طرح بازسازی ذخایر با رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه ها، تالاب ها، مخازن پشت سد، سدهای تنظیمی و آبندان های خوزستان عملیاتی می شود.

وی، این اقدام را برای کمک به معیشت صیادان محلی اعلام کرد و افزود: در سال گذشته حدود پنج میلیون بچه ماهی در نقاط مختلف تالاب شادگان رهاسازی شده و امسال به دلایل مختلف فنی از جمله خشکسالی، بحث کیفیت پایین آب رودخانه کارون تولید بچه ماهی دچار مشکل شده و در حد توان نیز در این منطقه بچه ماهی رهاسازی شد.

ابوعلی با یادآوری اینکه فصل رهاسازی بچه ماهیان از خرداد ماه آغاز و شهریورماه به پایان می رسد و در سال آینده تالاب شادگان اولویت اول رهاسازی بچه ماهی خواهد بود، تاکید کرد: تأمین نشدن حقابه و صید غیر مجاز و مخرب دو عامل اصلی تهدید کننده ذخایر بومی آبزیان تالاب ها هستند و در همین راستا تأمین حقابه تالاب شادگان در حوزه شیلات و سازمان حفاظت محیط زیست در حال پیگیری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب شادگان اولویت اول رهاسازی بچه ماهی است

تالاب شادگان اولویت اول رهاسازی بچه ماهی است