مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 11:172022-02-01اقتصادي

تیغ دولبه فرونشست زمین و توسعه در اصفهان


کارشناسان بر این باورند که چشم انداز و آینده مثبتی پیش روی فرونشست زمین در اصفهان نیست و متأسفانه سرطان فرونشست به دلیل بی توجهی و توسعه اشتباه، - این روزها در مناطق مسکونی اصفهان در حال پیشروی است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، فرونشست زمین که به واسطه خروج آب از سفره های آب های زیرزمینی و کاهش حجم آب از آبخوان ها در استان در حال وقوع است؛ نتیجه توسعه ناپایداری است که در طول سال های گذشته انجام شده است.

با این وجود استاندار اصفهان شامگاه شنبه در شورای برنامه ریزی استان، اعلام کرد که اگرچه با بحران فرونشست زمین مواجهیم، اما از سوی دیگر به دلیل آمار بالای بیکاری و ضرورت تسهیل مسیر اشتغال زایی، نمی توان راه توسعه استان را بست، بنابراین ما با یک تیغ دولبه در اصفهان مواجه هستیم.

مرتضوی تأکید کرد که نمی توانیم در را بر روی فعالان اقتصادی و کارآفرینان ببندیم و با مانع تراشی، سبب سرمایه گریزی شویم و اصفهان را از کارآفرینان خالی کنیم، بنابراین باید روند توسعه استان را طبق سند آمایش سرزمین پیش بُرد و نباید گذاشت اصفهان از شکل گذشته خود و جایگاهی که در سطح کشور داشته است، دور شود.

به عقیده استاندار، نباید نگاه یک جانبه به پدیده فرونشست زمین داشت، بلکه باید با چاره جویی برای حل آن، به توسعه استان نیز توجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیغ دولبه فرونشست زمین و توسعه در اصفهان

تیغ دولبه فرونشست زمین و توسعه در اصفهان