مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 11:072022-02-01سياسي

واکسیناسیون نیوکاسل پرندگان با آغاز دهه فجر در نرماشیر


رییس اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر کرمان از آغاز واکسیناسیون رایگان نیوکاسل 135 هزار قطعه طیور بومی شهرستان نرماشیر در ایام الله مبارک دهه فجر خبر داد.

- ایسنا/کرمان رییس اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر کرمان از آغاز واکسیناسیون رایگان نیوکاسل 135 هزار قطعه طیور بومی شهرستان نرماشیر در ایام الله مبارک دهه فجر خبر داد.

فیروزه زارع پور ضمن عرض تبریک فرارسیدن ایام الله فرخنده و مبارک دهه فجر گفت: در راستای صیانت و تضمین سلامت طیور بومی و با هدف مقابله با تلفات بالای ناشی از این بیماری، طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل طیور بومی شهرستان از مورخ سه شنبه 12 بهمن ماه سال جاری آغاز می گردد.

وی افزود: نیوکاسل یکی از بیماری های ویروسی شایع و واگیردار طیور می باشد که به دلیل سرعت انتشار بالای آن در بین طیور صنعتی یکی از بهترین راه های کنترل آن انجام واکسیناسیون می باشد.

زارع پور ادامه داد: این طرح به صورت کاملا رایگان با استفاده از توان بخش دولتی در طیور بومی شهرستان با هدف جلوگیری کردن از انتشار احتمالی بیماری از طیور بومی به واحدهای مرغداری صنعتی و کنترل بیماری در بین طیور روستایی انجام می شود و پیش بینی می شود طی آن جمعیتی بالغ بر یکصد و سی و پنج هزار قطعه طیور بومی شهرستان تحت پوشش قرار گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون نیوکاسل پرندگان با آغاز دهه فجر در نرماشیر

واکسیناسیون نیوکاسل پرندگان با آغاز دهه فجر در نرماشیر