مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 11:022022-02-01پزشكي

تشخیص زود هنگام سرطان روده بزگ با انجام تست فیت


مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: یکی از راههای تشخیص زودهنگام سرطان روده بزرگ، انجام غربالگری با تست تشخیصی فیت می باشد.

- دکتر مجید سرتیپی در گفت وگو با ایسنا افزود: سرطان روده بزرگ یکی از شایعترین سرطان ها در ایران و جهان است که علایم هشدار دهنده ای دارد، اما در بسیاری از موارد علایم، نشان دهنده بدخیمی نیستند بنابراین بررسی دقیق تر شرح حال پزشکی ، انجام آزمایشات از نظر کم خونی و معاینه شکم و راست روده توسط پزشک پیش از انجام اقدامات دیگر مانند کولونوسکوپی نیاز است .

وی در خصوص میزان شیوع سرطان گفت: سالانه هزاران مورد ابتلا به سرطان در ایران و میلیون ها مورد در جهان رخ می دهد که درصورت تشخیص به موقع و زودهنگام، تومور در مراحل اولیه و محدود بوده، در نتیجه درمان آن آسان تر و امکان کنترل و بهبود کامل آن بسیار زیاد است.

دکتر سرتیپی عوامل خطر ساز سرطان روده بزرگ را به دو دسته غیرقابل اصلاح و قابل اصلاح تقسیم کرد و افزود: افزایش سن، سابقه خانوادگی پولیپ یا سرطان روده بزر و بیماری‏ های ارثی از عوامل غیرقابل اصلاح هستند و فعالیت بدنی ناکافی، افزایش وزن، مصرف الکل، مصرف دخانیات، مصرف گوشت قرمز و مصرف کم میوه و سبزی را می توان از عوامل خطر ساز قابل اصلاح مرتبط با شیوه زندگی نام برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص زود هنگام سرطان روده بزگ با انجام تست فیت

تشخیص زود هنگام سرطان روده بزگ با انجام تست فیت