مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 09:572022-02-01اقتصادي

جزییات طرح تولید یک میلیون تن آبزیان در خوزستان


مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به ظرفیت های شیلاتی در استان، جزییات طرح تولید یک میلیون تن آبزیان در خوزستان را تشریح کرد.

- فتح الله ابوعلی در گفت و گو با ایسنا در تشریح جزییات طرح تولید یک میلیون تن آبزیان در خوزستان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های استان خوزستان و شرایط اقلیمی مناسب، امکان تحقق این طرح در استان وجود دارد؛ البته اجرای این طرح الزاماتی دارد و نیازمند مانع زدایی و پشتیبانی است.

وی با بیان اینکه این طرح براساس ظرفیت های استان تدوین شده است، اهداف این طرح را استفاده بهینه از ظرفیت آب های جاری، افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی، تولید محصولات دریا و ساحل محور به عنوان یکی از سیاست های کلان وزارت جهاد کشاورزی، ایجاد شغل پایدار و مولد، افزایش صادرات و ارزآوری، بهره مندی از آب های نامتعارف استان، جایگزینی آبزیان در سبد مصرف خانوار و کاهش استفاده از آب های شیرین برشمرد.

مقام سوم خوزستان در تولیدات شیلاتی و مقام اول در آبزی پروری ابوعلی به جایگاه شیلات خوزستان در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر خوزستان با 141 هزار تن تولیدات شیلاتی (معادل 11 درصد تولیدات کشور) از مقام سوم کشوری برخوردار است.

مقام اول و دوم به دلیل دارا بودن ناوگان اقیانوسی و فعالیت های صید و صیادی در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات طرح تولید یک میلیون تن آبزیان در خوزستان

جزییات طرح تولید یک میلیون تن آبزیان در خوزستان