مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 05:522022-02-01سياسي

نگاهی به زندگی پربرکت مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره)


این مرجع تقلید شیعه همواره پشتیبان و همراه نظام اسلامی بود و با نهایت دلسوزی نسبت به انقلاب اسلامی و مسائل کشور و به ویژه شیعیان سراسر جهان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، مرحوم آیت الله االعظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (ره) در سال 1297 شمسی در شهر گلپایگان دیده به جهان گشود.

پدر او عالم عارف، مرحوم آیت الله آخوند ملامحمدجواد صافی بود که علاوه بر تخصّص، تحقیق، تألیف و تدریس در گرایش های مختلف علوم اسلامی مانند فقه، اصول، کلام، اخلاق و حدیث در زمینه هنرهای ارزشمندی چون شعر و خوشنویسی نیز سرآمد بود.

وی که از مراجع تقلید برجسته جهان تشیع و اساتید درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم محسوب می شد، سال های طولانی از محضر آیات عظام بروجردی، خوانساری، حجت، صدر، موسوی گلپایگانی و محمدکاظم شیرازی کسب فیض کرده و مدّتی نیز به نجف اشرف مشرّف و از محضر چند تن از مراجع بزرگ و فقهای عالیقدر استفاده نمود.

استادی که در ساختار شخصیت علمی و فکری وی اثر بسیار سازنده ای داشت و وجود علمی او به این استاد وابستگی کامل دارد، مرحوم آیت الله العظمی بروجردی (ره) است.

آیت الله صافی گلپایگانی (ره) 17 سال از آن استاد در دروس و مباحث علمی و رسمی و مناسبت های مختلف استفاده کرده و از اصحاب خاصّ استفتای استاد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به زندگی پربرکت مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره)

نگاهی به زندگی پربرکت مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی(ره)