مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 01:272022-01-31پزشكي

اوج گیری کرونا در کردستان/لزوم تکمیل چرخه تزریق واکسیناسیون


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، نزدیک به دو سال از شیوع ویروس کرونا می گذرد ویروسی که تاکنون سویه های متفاوت داشته و در پیک ششم با سویه اُمیکرون میلیون ها انسان را گرفتار و روزانه جان هزاران نفر را در جهان می گیرد.

اُمیکرون بنا به اعلام بهروز اخوان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اواسط دی ماه امسال به کردستان رسید و نخستین فرد مبتلا به این ویروس در 16 دی ماه در آزمایشگاه مولکولی کردستان شناسایی و به تایید انستیتو پاستور ایران رسید.

به دنبال شناسایی مبتلای به اُمیکرون در کردستان، هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی به شهروندان برای رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در مجامع بار دیگر جدی شد اما اعلام آبی بودن رنگ کرونایی بسیاری از شهرهای استان، بی خیالی مردم نسبت به این ویروس را چند برابر کرده و همین مسئله موجب شده آمار مبتلایان به این ویروس روند صعودی به خود بگیرد.

خیزش اُمیکرون در کردستان امید بنفشی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان همین چند روز پیش بود که در گفت وگو با خبرنگار فارس از خیزش اُمیکرون در استان خبر داد و گفت: شمار موارد مشکوک و مبتلایان به کرونا افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوج گیری کرونا در کردستان/لزوم تکمیل چرخه تزریق واکسیناسیون

اوج گیری کرونا در کردستان/لزوم تکمیل چرخه تزریق واکسیناسیون