مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 01:022022-01-31پزشكي

اوج گیری کرونا در کردستان/لزوم تکمیل چرخه تزریق واکسیناسیون


در حالی که طی هفته گذشته آمار مبتلایان به کرونا در استان به سمت تک رقمی شدن می رفت، در چند روز اخیر بازهم تعداد مبتلایان روند صعودی پیدا کرده که جلوگیری از ورود به پیک ششم مستلزم تزریق واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، نزدیک به دو سال از شیوع ویروس کرونا می گذرد ویروسی که تاکنون سویه های متفاوت داشته و در پیک ششم با سویه اُمیکرون میلیون ها انسان را گرفتار و روزانه جان هزاران نفر را در جهان می گیرد.

اُمیکرون بنا به اعلام بهروز اخوان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اواسط دی ماه امسال به کردستان رسید و نخستین فرد مبتلا به این ویروس در 16 دی ماه در آزمایشگاه مولکولی کردستان شناسایی و به تایید انستیتو پاستور ایران رسید.

به دنبال شناسایی مبتلای به اُمیکرون در کردستان، هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی به شهروندان برای رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم حضور در مجامع بار دیگر جدی شد اما اعلام آبی بودن رنگ کرونایی بسیاری از شهرهای استان، بی خیالی مردم نسبت به این ویروس را چند برابر کرده و همین مسئله موجب شده آمار مبتلایان به این ویروس روند صعودی به خود بگیرد.

خیزش اُمیکرون در کردستان امید بنفشی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در دانشگاه علوم پزشکی کردستان همین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوج گیری کرونا در کردستان/لزوم تکمیل چرخه تزریق واکسیناسیون

اوج گیری کرونا در کردستان/لزوم تکمیل چرخه تزریق واکسیناسیون