مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 21:072022-01-31سياسي

به بهانه اولین سالگرد رحلت آیت الله نظری خادم الشریعه


دوازدهم بهمن ماه 1400 اولین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله شیخ عبدالله نظری خادم الشریعه مازندرانی و از شاگردان برجسته حضرت امام است.

- ، دوازدهم بهمن ماه که سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهمن اسلامی و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی است در عین حال اولین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله شیخ عبدالله نظری خادم الشریعه مازندرانی نیز هست که از شاگردان برجسته حضرت امام نیز بشمار می ‏رفت و برای ابلاغ ابراز ارادت عشایر منطقه سوادکوه و مردم دلیر و مبارز مازندران به امام خمینی (ره) به پاریس رفت و با پرواز ایشان در 12 بهمن ماه به میهن اسلامی بازگشتند.

در فضائل و مناقب مرحوم آیت الله نظری که در سال 1311 شمسی در زیرآب سوادکوه مازندران بدنیا آمد و در سال 1399 در سن 88 سالگی دارفانی را وداع گفتند، سخن بسیار است و شرح حال ایشان و سوابق مبارزاتی شان از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی و جراید و خبرگزاری ‏ها منتشر شده است و در این مقال بنده قصد تکرار آنها را ندارم امّا نکات مهمی در زندگانی و سلوک مردمی ایشان هست که واقعاً درس آموز است.

نفوذ مرحوم آیت الله نظری در خطه شمال و مازندران ریشه دار است، پدر او مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالنبی سوادکوهی از شاگردان مرحوم آیت الله سید محمّد کاظم طباطبایی یزدی صاحب عروه الوثقی بود که در انقلاب مشروطه نیز همپای مرحوم آی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به بهانه اولین سالگرد رحلت آیت الله نظری خادم الشریعه

به بهانه اولین سالگرد رحلت آیت الله نظری خادم الشریعه