مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 17:322022-01-31پزشكي

مشاهده طیور مبتلا به آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در4روستای کرمانشاه


معاون بهداشتی و پیشگیری دامپزشکی کرمانشاه از شناسایی طیور بومی مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهار روستای کرمانشاه خبر داد.

- اظهار کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی با انتشار جهانی است که در سال های اخیر نسبت به گذشته به روند کاهشی پیدا کرده است.

وی افزود: طی چند روز گذشته تنها در 2 شهرستان کرمانشاه و اسلام آبادغرب موارد از آنفلوآنزای فوق حاد مشاهده شده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کرمانشاه تصریح کرد: شناسایی طیور مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در چهار روستای شهرستان کرمانشاه و یک پرنده آزاد پرواز در منطقه شهری این شهرستان صورت گرفته است.

نقیبی بیان کرد: لاشه پرندگان مبتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان توسط محیط زیست جمع آوری شده و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی آنها را دفن می کنند.

وی با اشاره به روند بازدیدها و نمونه برداری ها، بیان کرد: به محض گزارش تلفات در خصوص ابتلای پرندگان به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بازدید و نمونه برداری در کوتاه ترین زمان توسط تیم های معالج دامپزشکی انجام می گیرد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کرمانشاه تاکید کرد: تزریق واکسن برای پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد بین پرندگان بومی ضروری نبوده و تنها از طریق رعایت نکات بهداشتی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده طیور مبتلا به آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در4روستای کرمانشاه

مشاهده طیور مبتلا به آنفلوآنزای فوق حادپرندگان در4روستای کرمانشاه