مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 15:172022-01-31سياسي

روابط عاطفی پایدار صرفا در شکل سنتی ازدواج دست یافتنی است


زیگموند باومن معتقد است، تنها ازدواج به صورت سنتی، امنیت عاطفی و عشق را به ارمغان خواهد آورد و جامعه را از انحطاط اخلاقی نجات خواهد داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، سید بشری گلدانی، کارشناس ارتباطات در یادداشتی که به صورت اختصاصی در اختیار خبرگزاری فارس گذاشت نوشت: زیگموند باومن جامعه شناس و فیلسوف قرن بیستم و قرن بیست و یکم و اهل لهستان است، مسائلی که باومن به آن می پردازد، بیشتر در حوزه ی هلوکاست، کمونیسم و پست مدرنیسم قرار می گیرد، اما او به روابط انسانی نیز به عنوان یک جامعه شناس توجه و علاقه نشان می داد.

یکی از مسائلی که در دنیای مدرن امروز وجود دارد، مسئله ی فردگرایی جنسیتی در مسائل عاشقانه است که از نظر زیگموندباومن با نام عشق سیال شناخته می شود، نظریه عشق سیال مطرح می کند، بر خلاف گذشته، زندگی امروز بر پایه رفتارهای غریزی و جنسیتی بنا شده است، به جای اینکه بر مبنای اعتماد، محبت و عشق باشد.

نکته ای که وجود دارد، این است که باومن، به عنوان یک نظریه پرداز در حوزه ی روابط و عشق شناخته نمی شود، بلکه به عنوان یک محقق در حوزه ی علوم اجتماعی در نظر گرفته می شود، اما به عنوان یکی از نظریاتی که در مورد باومن به آن پرداخته می شود، می توان به نظریه ی عشق سیال در روزگار مدرن اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط عاطفی پایدار صرفا در شکل سنتی ازدواج دست یافتنی است

روابط عاطفی پایدار صرفا در شکل سنتی ازدواج دست یافتنی است