مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 13:072022-01-31اقتصادي

حاجی آقامیری: دریافت تعهد ارزی از صادرکننده فرش دستباف غیرمنطقی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران با انتقاد از انتقال مرکز فرش ایران به وزارت میراث فرهنگی، - یک فعال حوزه فرش می گوید: دریافت تعهد ارزی برای صادرات فرش دستباف به معنای تعهد صادرکننده به بازگرداندن ارز حاصل از صادراتی است که هنوز نفروخته و این رویه، غیراصولی و غیرمنطقی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران با انتقاد از انتقال مرکز فرش ایران به وزارت میراث فرهنگی، دریافت تعهد ارزی از صادرکنندگان فرش دستباف را اقدامی غیر اصولی توصیف کرد و خواستار حذف آن یا استفاده از روش های منطقی در این حوزه شد.

سید مرتضی حاجی آقامیری تصریح کرد: دریافت تعهد ارزی برای صادرات فرش غیراصولی و غیرمنطقی است، چون روند صادرات و فروش این محصول در بازار هدف با سایر کالا های صادراتی متفاوت است.

این فعال اقتصادی با بیان این مطلب که صادرکننده فرش مانند هر صادرکننده دیگری بدون شک ارز خود را به کشور بازمی گرداند، تاکید کرد: بدون برگرداندن ارز، تداوم تولید یا تجارت ممکن نیست، بنابراین موضوع تعهد ارزی به طور کلی یک سیاست نادرست و ایجاد یک مانع غیرضروری در مسیر تجارت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاجی آقامیری: دریافت تعهد ارزی از صادرکننده فرش دستباف غیرمنطقی است

حاجی آقامیری: دریافت تعهد ارزی از صادرکننده فرش دستباف غیرمنطقی است