مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 12:122022-01-31اجتماعي

عبور راه آهن از منطقه باستانی فیض آباد غیراصولی است


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل گفت: عبور مسیر راه آهن یک شرکت خصوصی از نوش آباد و منطقه تاریخی و باستانی فیض آباد غیراصولی است که به مسئولان مربوط این موضوع را گوشزد کرده ایم.

- سیدحسین چاکری بادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: فیض آباد، یک منطقه تاریخی به وسعت 54 هکتار است که با توجه به شرایط خاص آن و منظر باستان شناختی، امکان گسترش این فضا نیز وجود دارد و نمی توان مرزهای آن را محدود کرد.

وی افزود: منطقه کویری نوش آباد دارای سلسله قلعه های تاریخی است که عبور راه آهن باعث قطع اتصال بناها می شود و بارها تأکید کرده ایم مسیر خط آهن شرکت فولاد باید اصلاح شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان آران و بیدگل، تصریح کرد: اداره محیط زیست می تواند در حوزه مأموریت خود اعلام نظر کند و اداره میراث فرهنگی به اعتبار 7 فصل کاوش در منطقه فیض آباد، با عبور مسیر راه آهن در نوش آباد مخالفت کرده و باید این مسیر اصلاح شود، اما متأسفانه هنوز اتفاقی نیفتاده است.

چاکری تأکید کرد: منطقه باستانی فیض آباد و شهر باستانی ایلخانی به شماره 13596 در فهرست میراث ملی ثبت شده است که تا فاصله چند کیلومتری آن به کاوش نیاز دارد و برای تعیین حدود آن باید با احتیاط اعلام نظر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عبور راه آهن از منطقه باستانی فیض آباد غیراصولی است

عبور راه آهن از منطقه باستانی فیض آباد غیراصولی است