مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 11:572022-01-31اقتصادي

بازگشایی زاینده رود با تصمیم کارشناسی نهایی شد


معاون امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: تصمیم بازگشایی سد زاینده رود برای کشت کشاورزان شرق اصفهان براساس کار کارشناسی، جلسات متعدد و بسته های احیای زاینده رود گرفته شده است و اصفهان نیز در این چارچوب اقدام کرد.

- چهارشنبه هفته گذشته در جلسه سازگاری با کم آبی و با توافق کشاورزان شرق و غرب اصفهان مقرر شد از 12 بهمن ماه زاینده رود برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان جاری و بعد از عید نیز حقابه کشاورزان غرب اصفهان برای آبیاری باغات آنها تامین شود.

این تصمیم با توافق نماینده کشاورزان و همچنین موافقت جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه ای اصفهان در نهایت به استانداری اعلام شد و معاون امور عمرانی استانداری اصفهان این خبر را پنجشنبه به صورت رسمی اعلام کرد.

براساس این تصمیم قرار است بامداد فردا 12 بهمن ماه خروجی سد زاینده رود برای کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان به مدت 12 روز افزایش پیدا کند و رودخانه جاری شود.

گفته می شود در این مدت 57 میلیون مترمکعب آب تحویل کشاورزان شود، اما اگر هوا بهتر شد، با آب شدن برف ها و افزایش ورودی سد زاینده رود، ممکن است میزان تحویل آب به کشاورزان بیشتر شود.

به دنبال این خبر، روز گذشته نماینده صنف کشاورزان چهارمحال و بختیاری در نامه ای به وزیر نیرو نسبت به جریان زاینده رود با توجه به ذخیره فعلی این سد انتقاد کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشایی زاینده رود با تصمیم کارشناسی نهایی شد

بازگشایی زاینده رود با تصمیم کارشناسی نهایی شد