مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 09:472022-01-31پزشكي

شانه منجمد چیست و چگونه درمان می شود


Frozen Shoulder یا شانه منجمد یا کپسولیت چسبنده در جامعه شیوع کلی 2 درصدی دارد یعنی افراد تقریبا در تمام طول عمرشان 2درصد احتمال دارد که دچار این عارضه شوند.

- ایسنا/کردستان متخصص ارتوپدی گفت:Frozen Shoulder یا شانه منجمد یا کپسولیت چسبنده در جامعه شیوع کلی 2 درصدی دارد یعنی افراد تقریبا در تمام طول عمرشان 2درصد احتمال دارد که دچار این عارضه شوند.

دکتر احسن آداک در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: چندین ریسک فاکتور برای ابتلا به این بیماری وجود دارد که شامل شیوع بالای آن در میان زنان، سن بالای 50 سال، دیابت نوع 2 که ریسک ابتلا به این بیماری را 5 برابر می کند،دیسک گردن، بی حرکتی طولانی مدت شانه، پرکاری تیرویید، سابقه سکته مغزی و قلبی و بیماری های خودایمنی مثل روماتیسم، آرتریت روماتویید،لوپوس،سابقه تروما و ضربه به ناحیه شانه، چربی بالا،کنترل نامناسب قند است.

این پزشک با بیان اینکه این فاکتورهای خطر بین تمام بیماران مشترک عنوان کرد: متوسط سن ابتلا به این بیماری بین 40 تا 70 سالگی است و 70 درصد بیماران خانم ها هستند و در30 درصد موارد احتمال دارد فردی که یکی از شانه هایش درگیر شده،شانه مقابلش هم دچار Frozen Shoulder شود.

دکتر آداک گفت:Frozen Shoulder به دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم می شود؛ اگر بر اثر ضربه و تروما باشد به آن نوع ثانویه می گویند و نوع اولیه آن این است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شانه منجمد چیست و چگونه درمان می شود

شانه منجمد چیست و چگونه درمان می شود