مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 09:372022-01-31سياسي

زنگ خطر برای روستاهای کهگیلویه و بویراحمد+سند


روستاییان به دلایل مختلف از جمله کمبود آب آشامیدنی، کمبود آب کشاورزی، معارضات میان خود در بحث اراضی، نبود جاذبه برای جوانان و فضای فیزیکی نامناسب مدارس روستاها را به سرعت ترک کرده و حاشیه نشین شهرها به خصوص شهر یاسوج می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج؛ از استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استانی با بافت عشایری و عشیره ای یاد می شود که در طول تاریخ روستا نشینی و زندگی عشایری بر زندگی شهری غلبه داشته است و خانواده ای در استان به چشم نمی خورد که تبار عشایری و روستایی نداشته باشد.

شهرنشینی در استان کهگیلویه و بویراحمد سابقه چندانی ندارد و عمر آن کمی بیشتر از نیم قرن است اما به دلیل مسائل و مشکلات و معضلاتی که در روستاها همواره وجود داشته زندگی معکوس در استان به سرعت برق و باد در حال انجام است و روز به روز بر جمعیت شهرها و البته حاشیه شهر ها افزوده و روستاها خالی از سکنه می شوند.

روستاییان به دلایل مختلف از جمله کمبود آب آشامیدنی، کمبود آب کشاورزی، معارضات میان خود در بحث اراضی، نبود جاذبه برای جوانان و فضای فیزیکی نامناسب مدارس، عدم آنتن دهی و سایر مشکلات به ویژه مشکلات راه، روستاها را به سرعت ترک کرده و حاشیه نشین شهرها به خصوص شهر یاسوج می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر برای روستاهای کهگیلویه و بویراحمد+سند

زنگ خطر برای روستاهای کهگیلویه و بویراحمد+سند