مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 00:172022-01-30اقتصادي

راهکار سازمان توسعه همکاری های اقتصادی برای اختلال عرضه در دوران کرونا


سازمان توسعه همکاری های اقتصادی اعلام کرد: کشورها سیستم بازچرخانی در بخش های مختلف اقتصاد و استفاده از منابع ثانویه به جای مواد خام را باید تقویت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، روند رو به رشد قیمت کالاهای اساسی در جهان با سرعت بیشتری پیش می تازد.

در این میان نهاد های مختلف بین المللی علت رشد قیمت ها را محدودیت های تجارتی بین کشورها می دانند که پس از انتشار ویروس کرونا بیشتر شده است و راهکارهایی برای آن پیشنهاد داده اند که یکی از آنها استفاده از سیستم بازچرخانی در همه بخش های اقتصادی است، یعنی از منابع ثانویه برای تامین مواد اولیه استفاده شود که شاید ماده خام نباشد.

سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی در گزارشی اعلام کرد: محدودیت های تجاری مواد خام در سالهای گذشته افزایش قابل ملاحظه ای یافته است و محودیت های صادراتی مانعی بر تجارت فلزات و مواد معدنی ضروری شده است که به عنوان مواد اصلی تولید کالاهای مورد نیاز کشورها است و به این دلیل تولید در کشورها سخت تر شده است.

محدودیت های تجاری  در واقع  باعث اختلال عرضه کالا در بازارهای جهانی شده و عرضه محصولات بسیار کم شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، روند رو به رشد قیمت کالاهای اساسی در جهان با سرعت بیشتری پیش می تازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار سازمان توسعه همکاری های اقتصادی برای اختلال عرضه در دوران کرونا

راهکار سازمان توسعه همکاری های اقتصادی برای اختلال عرضه در دوران کرونا