مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 16:472022-01-30سياسي

سیاست هایی برای دانش بنیان شدن صنایع بزرگ


علیرغم عدم سیاستگذاری مناسب برای دانش بنیان شدن صنایع بزرگ در سال های اخیر، اما برخی توفیقات ایجاد شده در شکل گیری ارتباط بین شرکت های دانش بنیان با صنایع بزرگ نشان می دهد می توان با تقویت تجربیات بدست آمده، - خبرگزاری فارس، یادداشت- علیرضا باباخان مدرس و محقق دانشگاه: تحقق اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی، همواره یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است.

ایشان در مناسبت های مختلفی، حمایت از شرکت های دانش بنیان را یک اولویت قلمداد کرده و مسیر اقتصادی کشور را به سمت حمایت از این شرکت ها، هدایت نموده اند.

اما واقعیت این است که حمایت از شرکت های کوچک و متوسط دانش بنیان اگرچه لازم است، اما برای تحقق اقتصاد دانش بنیان کافی نبوده و می بایست بخش های صنعتی اصلی و بزرگ کشور نیز به سمت دانش بنیان شدن، سوق پیدا کنند.

در این راستا، معظم له در دیدار با نخبگان جوان علمی در تاریخ 28 / 07 / 1395 تصریح فرمودند که شرکت های دانش بنیان باید در بخش های مهم و اصلی فنّاوری کشور و صنعت کشور شرکت داده بشود و این شرکت ها ارتباط پیدا کند با آن بخشهایی که در سیاستهای کلّی، اهمّیّت آنها تصریح شده [است] .

  حرکت صنایع بزرگ به سمت دانش بنیان شدن، در سال های بعد نیز مورد تاکید رهبری معظم قرار داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست هایی برای دانش بنیان شدن صنایع بزرگ

سیاست هایی برای دانش بنیان شدن صنایع بزرگ