مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 13:372022-01-30پزشكي

سرطان در مردان همدان، بیشتر از زنان/ بیشترین مبتلایان 65 تا 75 سال دارند


کارشناس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی همدان با بیان اینکه درصد ابتلای مردان و زنان همدان به سرطان 54 درصد به 46 درصد است گفت: - شراره نیک سیر در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه 8 تا 15 بهمن به منظور اهمیت پیشگیری از بیماری سرطان به نام هفته ملی مبارزه با سرطان نامگذاری شده است اظهار کرد: سرطان به گروه بزرگی از بیماری ها اطلاق می شود که طی آن رشد غیرطبیعی و خارج از کنترل سلولها وجود دارد.

وی با بیان اینکه سرطان قابلیت تهاجم به بافت های اطرف و در موارد پیشرفته درگیری اعضای دوردست را دارد و دومین علت مرگ در دنیاست افزود: آژانس بین المللی تحقیقات سرطان تخمین می زند که از هر 5 مرد یک نفر و از هر 6 زن یک نفر در طول زندگی خود به سرطان مبتلا خواهند شد.

این کارشناس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای غیرواگیر در همدان با اشاره به اینکه بروز سرطان در حال افزایش است و پیش بینی می شود که در آینده نیز افزایش قابل توجهی پیدا کند علل این وضعیت را افزایش سن، مصرف سیگار، رواج زندگی کم تحرک، چاقی و داشتن تغذیه ناصحیح عنوان کرد و افزود: وراثت در 5 تا 10 درصد سرطانها دخیل است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد افرادی که از سرطان فوت می کنند نسبت به سه دهه پیش کاهش یافته و متوسط میزان بقای 10 ساله برای سرطان د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان در مردان همدان، بیشتر از زنان/ بیشترین مبتلایان 65 تا 75 سال دارند

سرطان در مردان همدان، بیشتر از زنان/ بیشترین مبتلایان 65 تا 75 سال دارند