مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 13:322022-01-30اقتصادي

زاینده رود به مدت 12 روز جاری می شود


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به افزایش خروجی سد زاینده رود از بامداد سه شنبه 12 بهمن ماه، گفت: آب در بازه 12روزه برای کشاورزی شرق اصفهان رهاسازی می شود.

- محمود چیتیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش خروجی سد زاینده رود از بامداد سه شنبه 12 بهمن ماه برای کشت پاییزه دوم کشاورزان شرق اصفهان، اظهار داشت: براساس توافق با کشاورزان و سازمان جهادکشاورزی استان 45 میلیون مترمکعب در یک بازه 12 روزه از سد زاینده رود رهاسازی می شود که فقط 9 روز آب در شبکه های شرق اصفهان (آبشار و رودشت) جاری خواهد بود.

او با بیان اینکه خط قرمز شرب (120 میلیون مترمکعب) در تصمیم گیری ها برای توزیع آب کشاورزی در نظر گرفته شده است و این مهم رعایت می شود، افزود: هم اکنون ذخیره سد زاینده رود 164 میلیون مترمکعب، ورودی به سد 12.

5 مترمکعب بر ثانیه و خروجی از آن 11.

5 مترمکعب بر ثانیه است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان خاطرنشان کرد: کشاورزان غرب نیز توافق کردند که فعلاً آب دریافت نکنند تا در مراحل بعدی برای باغات آنان آب توزیع شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در جلسه روز چهارشنبه (ششم بهمن ماه) کارگروه سازگاری با کم آبی استان مقرر شد که در صورت توافق کشاورزان شرق و غرب درباره زمان توزیع آب، زاینده رود رود بازگشایی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زاینده رود به مدت 12 روز جاری می شود

زاینده رود به مدت 12 روز جاری می شود