مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 12:422022-01-30سياسي

گردشگری فرهنگی و مذهبی؛ راهبردی خردمندانه برای نزدیکی بیشتر ایران و ازبکستان


سفیر جمهوری اسلامی ایران در «تاشکند» گفت: ایران و ازبکستان با اشتراکات تاریخی و فرهنگی وآثار باستانی و مفاخر مشترک می توانند سهم قابل توجهی در گردشگری فرهنگی و مذهبی به خود اختصاص دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، حمید نیرآبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در  ازبکستان گفت:  ایران و ازبکستان با اشتراکات تاریخی و فرهنگی وآثار باستانی و مفاخر مشترک می توانند سهم قابل توجهی  در گردشگری فرهنگی و زیارتی را به خود اختصاص دهند.

به گفته وی، این نوع گردشگری فرهنگی و زیارتی دارای سابقه ای طولانی است و کارگزاران و دست اندرکاران این حوزه به آینده آن بسیار خوش بین هستند.

نیرآبادی افزود: بر اساس آمار و اطلاعات سازمان گردشگری جهانی، 37 درصد از گردشگری جهانی را گردشگری فرهنگی تشکیل می دهد و این گونه از گردشگری، سالانه 15 درصد رشد دارد.

سفیر ایران اظهار داشت: دو کشور ایران و ازبکستان با اشتراکات تاریخی و فرهنگی، آداب و رسوم و بزرگان وآثار باستانی و مفاخر مشترک می توانند سهم قابل توجهی از این نوع گردشگری را به خود اختصاص دهند.

سفیر کشورمان خاطرنشان کرد: وقتی از ارتباط بین ایران و ازبکستان صحبت می کنیم، اشتراکات و مشابهت های فرهنگی آنچنان فراوان است که مانند پل های نامریی دو ملت را به هم پیوند می دهد، هیچ ایرانی در ازبکستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری فرهنگی و مذهبی؛ راهبردی خردمندانه برای نزدیکی بیشتر ایران و ازبکستان

گردشگری فرهنگی و مذهبی؛ راهبردی خردمندانه برای نزدیکی بیشتر ایران و ازبکستان