مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 10:022022-01-30اقتصادي

به کارگیری مشمولان غائب ازسوی کارفرمایان ممنوع است


رییس دادگستری شهرستان راور با بیان اینکه به کارگیری مشمولان غائب ازسوی کارفرمایان ممنوع است، گفت: کارفرمایی که نیروی مشمول غائب را به کارگیری کند، - تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.

ابوالفضل فرحبخش در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور اظهار داشت: مطابق ماده 63 قانون وظیفه عمومی، هر یک از موسسات دولتی و غیردولتی، از قبیل: بنگاه ها، مغازه ها، تعمیرگاه ها و.

به هر نحوی از نیروی مشمول غایب استفاده کنند، پس از شناسایی از سوی اداره کار، صنعت، معدن و تجارت به محاکم صالحه معرفی می شوند و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

این مقام قضایی بیان کرد: دفاع و حفظ امنیت، یکی از وظایف حاکمیت است و برای انجام این وظیفه خطیر، از نیروی انسانی جوان و آموزش دیده (سرباز) استفاده می شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور نیز گفت: مطابق ماده 58 قانون وظیفه عمومی، نیروی انتظامی موظف است در خصوص شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان غایب و رسیدگی به وضعیت آنان اقدام کند.

مجتبی استوار زاده خاطر نشان کرد: مجازات کارفرمایان در خصوص به کارگیری نیروهای مشمول خدمت سربازی برای بار اول پرداخت هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم بیشتر از هزینه سالانه سه سرباز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به کارگیری مشمولان غائب ازسوی کارفرمایان ممنوع است

به کارگیری مشمولان غائب ازسوی کارفرمایان ممنوع است