مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 09:022022-01-30اقتصادي

فاز نخست پایگاه دیوار بزرگ و تاریخی گرگان تکمیل می شود


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از پیشرفت فیزیکی 40 درصدی عملیات اجرایی فاز نخست ساختمان نخستین پایگاه دیوار بزرگ گرگان در شهرستان گمیشان خبر داد.

- به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی گلستان، رحمان فرمانی اظهار کرد: عملیات اجرایی نخستین پایگاه دیوار بزرگ گرگان با اعتبار 29 میلیارد ریال از محل اعتبارت تملک دارایی سرمایه های ملی سال مالی 1399 و 1400 با پیشرفت فیزیکی 40 درصدی در روستای قلعه جیق بزرگ شهرستان گمیشان در حال اجرا است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با بیان هدف اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی دیوار بزرگ گرگان و تأسیسات وابسته و ظرفیت جهانی این اثر ارزشمند و همچنین فراهم شدن زمینه لازم برای ثبت جهانی آن، هم زمان با مطالعات باستان شناسی و مرمت و احیای بخشی از تأسیسات دفاعی دیوار بزرگ گرگان، احداث پایگاه دیوار بزرگ گرگان با محوریت خدمات پژوهشی، حفاظتی و گردشگری در دستور کار قرار گرفت.

فرمانی با اشاره به این که عملیات اجرایی ساختمان پایگاه اطلاع رسانی دیوار بزرگ گرگان در زمینی به مساحت 900 مترمربع و با زیربنای 332 مترمربع در روستای قلعه جیغ بزرگ شهرستان گمیشان در مهرماه امسال آغاز شد گفت: این ساختمان با نقشه مربع مستطیل، مشابه قلعه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز نخست پایگاه دیوار بزرگ و تاریخی گرگان تکمیل می شود

فاز نخست پایگاه دیوار بزرگ و تاریخی گرگان تکمیل می شود