مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 08:072022-01-30سياسي

حدود 3 میلیون معتاد در کشور داریم


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آمار 60 هزار نفری معتادان متجاهر در کشور، گفت: چاره کار ساماندهی معتادان متجاهر، رویکرد محله محوری برای درمان آنها در کنار خانواده و محل زندگی شان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، علی آقامحمدی در بیست و نهمین نشست طرح تحول محلات کشور که با حضور نمایندگان دستگاه ها در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: ساماندهی معتادان متجاهر از جمله رویکردهای جدی در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در محلات و مناطق حاشیه نشین کشور است که در این زمینه تلاش های جدی از سوی دستگاه های حاکمیتی با محوریت وزارت کشور آغاز شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش ها، حدود سه میلیون معتاد در کشور داریم که از میان آنها، حدود 60 هزار معتاد متجاهر نیازمند توجه ویژه و رسیدگی برای بازگشت به چرخه زندگی هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ساماندهی معتادان متجاهر صرفاً با اقدامات فیزیکی و انتقال از نقطه ای به مکان دیگر قابل حل نیست، خاطرنشان کرد: ساماندهی این دسته از معتادان که تأثیر منفی در چهره عمومی شهر هم دارند، نیازمند به میدان آمدن همه دستگاه ها از جمله وزارت بهداشت در بخش درمان، سازمان بهزیستی در حوزه روان درمانی و پرهیزمداری و سازمان فنی و حرفه ای کشور در حوزه تأمین اشتغال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حدود 3 میلیون معتاد در کشور داریم

حدود 3 میلیون معتاد در کشور داریم