مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 07:322022-01-30سياسي

تغییر رنگ بندی شهر ها با گسترش سویه اومیکرون


رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: احتمالا تا یک هفته آینده رنگ بندی شهر ها با توجه به گسترش سویه اومیکرون قرمز خواهد شد که نیازمند سیاست گذاری متمرکز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، پیام طبرسی در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: سویه اومیکرون در 24 نوامبر در آفریقای جنوبی شناسایی شد والان در اواخر ژانویه کل دنیا را فتح کرده است.

وی ادامه داد: ویروس بالاخره منتقل می شود، ولی مهم این است که بتوانیم مدت ورود آن را به تعویق بیندازیم و سیاست هایی را درپیش بگیریم که کشور کمتر آسیب ببیند.

طبرسی گفت: از اواخر آذر تا اوایل بهمن که وارد موج ششم شدیم حدود یک ماه فرصت بود تا اقدامات تشخیص و واکسن را تشدید کنیم، ولی واکسیناسیون دز سوم با استقبال مواجه نشد البته برخی هنوز به 3 ماه نرسیدند یا بعضی احساس کردند کرونا کم شده است و احتیاجی به دز سوم نیست.

وی خاطر نشان کرد: مهم این است که اومیکرون را کنترل کنیم، الان مراجعه کنندگان با علائم خفیف مانند سرماخوردگی هستند البته میزان بستری افزایش پیدا کرده است، ولی مرگ و میر تغییری نداشته است، ولی 2 تا 3 هفته آینده قابل پیش بینی نیست ممکن است تعداد بیماران به حدی زیاد شود که دوباره بیمارستان ها اشباع از بیماران کرونایی شود و مرگ و میر هم افزایش پیدا کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر رنگ بندی شهر ها با گسترش سویه اومیکرون

تغییر رنگ بندی شهر ها با گسترش سویه اومیکرون