مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 07:072022-01-30فناوري

افزایش حمله های فیشینگ با استفاده از افزونه اکسل


کارشناسان هشدار می دهند که میزان حملات فیشینگ با استفاده از افزونه ایکس ال ال نرم افزار اکسل مایکروسافت روز به روز در حال افزایش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، محققان امنیت سایبری هشدار می دهند اشکال مختلف بدافزار به طور مخفیانه از طریق افزونه ایکس ال ال نرم افزار اکسل مایکروسافت به درون رایانه های کاربران نفوذ می کنند.

هدف اصلی از این اقدام سرقت داده های حساس تجاری است.

همچنین در برخی موارد باج افزارهایی به همین شیوه اطلاعات خصوصی کاربران را گروگان می گیرند و برخی جرائم سایبری دیگر نیز رخ می دهد.

بررسی محققان امنیت سایبری اچ پی ولف سکیوریتی نشان می دهد استفاده از فایل های افزونه ایکس ال ال اکسل برای آلوده کردن رایانه ها در سه ماهه پایانی سال 2021 در مقایسه با سه ماهه قبل از آن شش برابر شده است.

فایل های یادشده برای افزودن ابزار و کارکردهای متنوعی به نرم افزار اکسل قابل استفاده هستند، ولی سوءاستفاده از آنها نیز چندان دشوار نیست.

برای آلوده کردن رایانه ها بدین شیوه از روش ارسال ایمیل های فیشینگ با موضوعات فریبنده ای همچون مراجع پرداخت، فاکتورها، قیمت ها، اسناد حمل و نقل و سفارشات و غیره استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش حمله های فیشینگ با استفاده از افزونه اکسل

افزایش حمله های فیشینگ با استفاده از افزونه اکسل