مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 17:172022-01-29پزشكي

نقش مهم یک پروتیین در عملکرد سلول های بنیادی خون


پژوهشگران کالج پزشکی وایل کرنل با همکاری دکتر شاهین رفیعی ، دانشمند ایرانی موفق شده اند نقش مهم یک پروتیین را در حفظ عملکرد درست سلول های بنیادی خون نشان دهند.

- پژوهشگران "کالج پزشکی وایل کرنل" با همکاری دکتر "شاهین رفیعی"، دانشمند ایرانی موفق شده اند نقش مهم یک پروتیین را در حفظ عملکرد درست سلول های بنیادی خون نشان دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیوز مدیکال نت، بررسی جدید پژوهشگران کالج پزشکی وایل کرنل (Weill Cornell Medicine) نشان می دهد پروتیینی که مغز متفکر نحوه پیچیده شدن DNA در کروموزوم ها است، نقش مهمی در عملکرد سالم سلول های بنیادی خون دارد.

پروتیینی که به عنوان هیستون اچ3 (Histone H3) شناخته می شود، ساختارهای قرقره مانندی را که DNA گیاهان، حیوانات و بسیاری از موجودات دیگر در اطراف آن پیچیده شده است، سازمان دهی می کند.

هیستون ها به DNA کمک می کنند تا فشرده شود و به عنوان بستری برای تغییرات شیمیایی کوچک موسوم به اصلاحات اپی ژنتیک عمل کند که می توانند DNA پیچیده شده را برای کنترل فعالیت ژن، شل یا سفت کنند.

این پژوهش، نقش هیستون اچ3 را در سلول های بنیادی خون که به سلول های بنیادی خونساز (HSCs) نیز مشهور هستند و تمرکز اصلی تلاش های صورت گرفته برای توسعه پزشکی مبتنی بر سلول های بنیادی به شمار می شوند، مورد بررسی قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مهم یک پروتیین در عملکرد سلول های بنیادی خون

نقش مهم یک پروتیین در عملکرد سلول های بنیادی خون