مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 16:372022-01-29ورزشي

6 گل با طعم صعود به جام جهانی/ از غفور جهانی 1978 تا طارمی 2022


تیم ملی ایران در حالی برای ششمین بار موفق به صعود به جام جهانی شد که گلزن صعود به جام جهانی قطر مهدی طارمی فوق ستاره خط حمله ایران بود.

- ، مهدی طارمی مهاجم 29 ساله تیم ملی ایران با گلزنی مقابل عراق در روز پنجشنبه تاریخ ساز شد و نام خود را به عنوان نخستین بازیکنی در تاریخ فوتبال ایران ثبت کرد با گلزنی در یک بازی نقشی مستقیم در صعود به جام جهانی داشته است.

وی برای اولین بار طعم زدن گل صعود به جام جهانی را 4 سال پیش مقابل ازبکستان هم چشیده بود؛ که البته در آن بازی وی زننده یکی از دو گل ایران بود.

گل جهانی، غفور جهانی و جام جهانی نخستین صعود ایران به جام جهانی در سال 1978 اتفاق افتاد.

زمانی که تنها 16 تیم در جام جهانی حاضر بودند و سهمیه دو قاره آسیا و اقیانوسیه روی هم یک تیم بود و صعود به جام جهانی بسیار دشوار می نمود.

در آن دوره از بازی ها ابتدا 20 تیم برای حضور در مسابقات انتخابی اعلام آمادگی و حضور کردند که با انصراف سریلانکا، کره شمالی، عراق و امارات عملاً 16 تیم وارد رقابت ها شدند.

تیم ملی ایران همراه با عربستان، سوریه و عراق در گروه دوم قرار داشت که از این گروه عراق انصراف داد تا ایران با 4 پیروزی، 8 گل زده، بدون گل خورده و 8 امتیاز به عنوان تیم نخست از گروه خود صعودی مقتدرانه داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 گل با طعم صعود به جام جهانی/ از غفور جهانی 1978 تا طارمی 2022

6 گل با طعم صعود به جام جهانی/ از غفور جهانی 1978 تا طارمی 2022