مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 13:472022-01-29بين الملل

جمهوریخواهان برای تشدید تحریم های نفتی ایران به بایدن نامه نوشتند


جمعی از سناتورهای جمهوریخواه با ارسال نامه ای به بایدن، ضمن نگرانی از افزایش فروش نفت ایران، خواستار برخورد جدی دولت واشنگتن با عوامل خارجی به ویژه مشتریان چینی دخیل در این مبادلات شدند.

- ، تام کاتن سناتور جمهوریخواه ایالت آرکانزاس که به داشتن مواضع ضدایرانی مشهور است، در وبسایت خود نامه ای را منتشر کرد که در همراهی با 9 سناتور جمهوریخواه دیگر خطاب به جو بایدن نگاشته شده و در آن از رییس جمهور دموکرات آمریکا خواسته می شود که الزام اجرای تحریم ها علیه تانکرها و شرکت هایی را که در خرید و فروش روز افزون نفت ایران دخیل هستند، رعایت کند.

تمرکز آنها در این نامه، بیشتر روی نفتکش هایی است که در عرضه نفت ایران به چین دخیل هستند.

همچنین ادعا شده که عدم برخورد جدی با این موارد، مذاکرات وین را که به زعم افرادی مثل کاتن به هر حال سرنوشتی نافرجام خواهد داشت، به مخاطره می اندازد و مجرمانی را که در دور زدن تحریم های نفتی ایران دخیل هستند، جسورتر می کند چرا که باور دارند دولت واشنگتن برای اتخاذ رویکرد تنبهی علیه آنها (به ویژه مشتریان چینی) بلاتکلیف و ضعیف است.

در بخشی از این نامه می خوانیم: ایران در 2021 حدود 418 میلیون بشکه نفت صادر کرد که 123 میلیون بشکه بیشتر از مقدار صادر شده در 2020 است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمهوریخواهان برای تشدید تحریم های نفتی ایران به بایدن نامه نوشتند

جمهوریخواهان برای تشدید تحریم های نفتی ایران به بایدن نامه نوشتند