مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 12:372022-01-29اقتصادي

تکثیر بیش از 30 میلیون ماهی قزل آلا در سپیدان


مدیر جهاد کشاورزی سپیدان از تکثیر 32 میلیون قطعه تخم چشم زده قزل آلا در این شهرستان خبر داد و گفت: چهار مزرعه در زمینه تکثیر ماهی قزل آلا در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

- مهدی نصیری شنبه 9 بهمن در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با این میزان تکثیر، مزارعپرورش ماهی در این شهرستان، از واردات تخم چشم زده بی نیاز شده است.

به گفته او، در سال جاری 3500 تن ماهی از21 مزرعه انفرادی پرورش ماهی قزل آلا در این شهرستان برداشت شده است که با وارد شدن طرح های در حال احداث به چرخه تولید، پیش بینی می شود این ظرفیت به بیش از 4200 تن افزایش یابد.

نصیری عنوان کرد: این مزارع که با ساختارهای ریس وی، هشت ضلعی و مدار بسته طراحی شده اند عمدتاً در بخش مرکزی این شهرستان به تولید اشتغال دارند.

او خاطرنشان کرد: شهرستان سپیدان به دلیل موقعیت جغرافیایی کوهستانی و منابع آب فراوان چشمه ساران، قنوات و رودخانه ها دارای پتانسیل بالایی در زمینه آبزی پروری است و همین امر موجب اشتیاق بهره برداران بخش کشاورزی به احداث مزارع تکثیر و پرورش ماهی و فعال سازی استخرهای دومنظوره شده است و این شهرستان را به قطب تولید و پرورش ماهی در استان تبدیل کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی سپیدان ادامه داد: مزارع تکثیر و پرورش ماهی در این شهرستان زمینه اشتغال بیش از 300 بهره بردار را به ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکثیر بیش از 30 میلیون ماهی قزل آلا در سپیدان

تکثیر بیش از 30 میلیون ماهی قزل آلا در سپیدان