مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 10:372022-01-29اقتصادي

اولویت صنعت خودرو، سامان دهی وضعیت مالی و ساختار سهام داری است


اگر صنعت خودرو به ریل اصلی خود بازنگردد، علاقه مندان به خرید سهام ایران خودرو و سایپا، این شرکت ها را در همان مسیر قبلی هدایت خواهند کرد.

- ابوالفضل خلخالی کارشناس صنعت خودرو در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری مهر در مورد چالش های خصوصی سازی شرکت های ایران خودرو و سایپا گفت: فرآیند خصوصی سازی در بنگاه هایی که دولت در آن ها سهام دارد، باید در زمان سوددهی و رونق آن بنگاه ها انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت های ایران خودرو و سایپا، زیان ده هستند و نباید واگذاری سهام در آن ها انجام شود، زیرا به دلیل زیان انباشته فراوان این دو خودروساز، ارزش گذاری ایران خودرو و سایپا به درستی انجام نشده و به قیمتی کمتر از ارزش حقیقی خود واگذار می شوند.

خلخالی با اشاره به انحراف صنعت خودرو از مسیر اصلی خود ادامه داد: در سال های پایانی دهه 70 صنعت خودرو از ریل اصلی خود خارج شد؛ یعنی سیاست گذاری ها به شکلی تدوین شد تا شرکت های خودروسازی به جای توسعه محصولات با تکیه بر دانش داخلی، صرفاً به سمت مونتاژ کاری محصولات دیگر کشورها حرکت کردند.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت های مختلف، تفکر سیاست گذاران صنعت خودرو تغییر نکرده و آن چنان که شایسته است، به توسعه محصولات و ارتقا سطح دانش متخصصان داخلی بهایی داده نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولویت صنعت خودرو، سامان دهی وضعیت مالی و ساختار سهام داری است

اولویت صنعت خودرو، سامان دهی وضعیت مالی و ساختار سهام داری است