مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 10:322022-01-29اجتماعي

نقش مدارس غیر دولتی در تربیت نخبگان


موفقیت و افتخار آفرینی، هرگز تصادفی و بدون برنامه ریزی اتفاق نمی افتند و نقش مدارس غیر دولتی در استعدادیابی دانش آموزان، جهت دهی به استعدادهای نخبگان و هدایت آن ها به سمت مسیر موفقیت بسیار چشمگیر است تا آنجا که بسیاری از مربیان و فلاسفه تعلیم و تربیت، - آموزش و پرورش نخبگان سال ها است که همه کشورهای پیشرفته، استراتژی تفکیک استعداد درخشان را به رسمیت می شناسند.

برای آموزش و پرورش نخبگان، نمی توان به برنامه های عادی مدارس بسنده کرد، بلکه باید محتوا، روش و محیط تربیتی متفاوتی را شکل داد تا انسان های فرهیخته، که محوریت توسعه پایدار کشورها را شکل می دهند در پرتو آموزش و پرورش نخبگی تربیت شوند.

نباید فراموش کرد که جریان نخبه پروری باید در کنار جنبه های آموزشی، به دنبال افزایش مهارت های اساسی زندگی، توجه به ارزش هایی مانند خدمت به جامعه در دانش آموزان باشد.

باید بتوان از حضور نخبگانی که سال ها برای پرورش آن ها زمان و منابع صرف شده است، استفاده و شرایطی را ایجاد کرد که استعدادهای درخشان این مرز و بوم نیز بتوانند از دانش خود در وطن استفاده کنند.

رهبر انقلاب در این زمینه در یکی از جلسات دیدار با نخبگان فرمودند: البته قدرشناسی و شکر عملی نعمت نخبگی جوان، وظیفه پدر و مادر، معلم و استاد و دستگاههای حاکمیتی نیز هست .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مدارس غیر دولتی در تربیت نخبگان

نقش مدارس غیر دولتی در تربیت نخبگان