مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 10:072022-01-29اقتصادي

نانو پلیمرها جایگزین ماده ممنوعه در صنعت خودرو سازی می شوند


گروهی از محققان یکی از شرکت های فناور نوعی پلیمر حاوی نانوذرات جهت تولید فوم سرد صندلی خودرو تولید کردند که می تواند جایگزین ایزوسیانات به عنوان ماده ممنوعه در صنایع شود و در حال حاضر این محصول در شرکت سایپا مورد تست قرار گرفته است.

- گروهی از محققان یکی از شرکت های فناور نوعی پلیمر حاوی نانوذرات جهت تولید فوم سرد صندلی خودرو تولید کردند که می تواند جایگزین ایزوسیانات به عنوان ماده ممنوعه در صنایع شود و در حال حاضر این محصول در شرکت سایپا مورد تست قرار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد شیواپور، قائم مقام مدیرعامل این شرکت فناور گفت: برای تولید صندلی خودرو، سپر، و برخی از تزیینات داخلی خودرو از ترکیبات پلی یورتان استفاده می شود که این ماده متشکل از دو جز اصلی ایزوسیانات و تولوئن دی ایزوسیانات (TDI) است.

وی خاطر نشان کرد: ایزوسیانات هر چند در صنایعی نظیر مبلمان این نوع ایزوسیانات قابل استفاده می شود، ولی کاربرد آن جزو مواد ممنوعه است و حذف آن نیز موجب آسیب به خواص محصول نهایی یعنی فوم در صندلی خودرو می شود.

شیواپور اضافه کرد: در این راستا این شرکت نوعی پیش پلیمر با فناوری نانو طراحی و تولید کرده که بی نیاز از TDI بوده و با استفاده از آن می توان صندلی های خودرو را با استانداردهای PSA صنعت خودروسازی تولید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانو پلیمرها جایگزین ماده ممنوعه در صنعت خودرو سازی می شوند

نانو پلیمرها جایگزین ماده ممنوعه در صنعت خودرو سازی می شوند