مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 10:022022-01-29اجتماعي

واگذاری مدیریت بیش از 13 هزار هکتار از مراتع سمنان به بهره برداران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با امضای اسناد طرح های مرتع داری مصوب شده در دفاتر اسناد رسمی استان، در 9 ماه سال جاری 13 هزار و 100 هکتار از مراتع این استان با هدف حفظ و احیای مراتع و مدیریت اصولی به نمایندگان مرتع داران و بهره برداران، احاله مدیریت شد.

وی گفت: مدیریت و حفاظت اصولی از مراتع یکی از اولویت های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بوده و تا زمانی که مشارکت مردم و بهره برداران را همراه داشته باشیم، مدیریت مراتع و عرصه های منابع طبیعی دچار مشکل نمی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: بدون تردید مجریان طرح های مرتع داری و بهره برداران عرصه های منابع طبیعی مهم ترین و مؤثرترین نقش را در حفاظت از مراتع به عهده دارند و در راستای حفاظت، صیانت و احیای مراتع، احاله مدیریت طرح های مرتع داری این استان در دستور کار قرار گرفته است.

مرادی حقیقی ادامه داد: بر اساس سیاست های ابلاغی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، تمامی دارندگان پروانه چرا تا پایان سال 1400 باید طرح مرتع داری تهیه کنند؛ زیرا پروانه های چرای دام صادره برای افراد واجد شرایط، مجوز موقت استفاده از مرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واگذاری مدیریت بیش از 13 هزار هکتار از مراتع سمنان به بهره برداران

واگذاری مدیریت بیش از 13 هزار هکتار از مراتع سمنان به بهره برداران