مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 08:372022-01-29بين الملل

روسیه سامانه های ضد هوایی در بلاروس مستقر کرد


وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که 12 فروند سامانه ضد هوایی «پانتسیر-اس» را جهت انجام تمرین نظامی مشترک بین مسکو و مینسک به بلاروس اعزام کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو به عنوان بخشی از بازرسی نیروهای واکنش اتحادیه روسیه-بلاروس، تعداد 12 فروند سامانه ضد هوایی پانتسیر-اس (Pantsir-S) و سامانه توپخانه ای AA را در بلاروس مستقر کرده است.

گردان سامانه های پانسیر-اس که وارد بلاروس شده اند، شامل 12 دستگاه خودرو رزمی است که هر کدام می توانند 12 فروند موشک ضد هوایی را در محفظه های پرتاب تعبیه شده، حمل کنند.

وزارت دفاع روسیه همچنین افزود که پس از پایان تخلیه، پرسنل به سمت مناطق مشخص شده خواهند رفت و در آنجا به عنوان بخشی از سامانه یکپارچه دفاع هوایی منطقه ای بلاروس و روسیه، موضع خواهند گرفت و آموزش رزمی را آغاز می کنند.

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه نیز اعلام کرده بود که روند انتقال جنگنده های سوخ و-35 (Su-35) به بلاروس برای انجام تمرینات مشترک نظامی نیروی هوایی این کشور با بلاروس تکمیل شده است.

الکساندر لوکاشنکو رییس جمهور بلاروس هفته گذشته از برگزاری تمرینات مشترک نیروهای نظامی کشورش و روسیه در مرزهای جنوبی و غربی بلاروس در ماه فوریه خبر داده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه سامانه های ضد هوایی در بلاروس مستقر کرد

روسیه سامانه های ضد هوایی در بلاروس مستقر کرد