مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 07:322022-01-29پزشكي

میزان ذخایر خونی سیستان و بلوچستان به کمتر از 3 روز رسیده است


مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ذخایر خون در استان کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر میزان ذخایر خونی استان به کمتر از 3 روز رسیده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ذخایر خون در استان کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر میزان ذخایر خونی استان به کمتر از 3 روز رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- سهیلا خسروی افزود: مردم برای اهدای خون اقدام کنند چرا که کمبود خون تهدیدی برای سلامت بیماران نیازمند است.

خسروی با بیان اینکه 60 درصد نیاز خونی استان توسط مراجعه کنندگان به مراکز اهدای خون استان تامین می شود گفت: تداوم سرمای شدید در کشور و سیلاب های اخیر در جنوب استان باعث کاهش اهدای خون و پایین آمدن ذخایر خونی در سیستان و بلوچستان شده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نزدیک به دو هفته است که با کاهش 50 درصدی مراجعه کننده به مراکز اهدای خون استان مواجه هستیم گفت: این موضوع سبب شده تا میزان ذخایر خونی استان به کمتر از سه روز برسد.

وی با اشاره به اینکه نیمی از بیماران تالاسمی کشور در سیستان و بلوچستان هستند از مردم خواست: برای اهدای خون اقدام کنند چرا که کمبود ذخایر خونی سلامت 3 هزار و 200 بیمار تالاسمی استان را به خطر انداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان ذخایر خونی سیستان و بلوچستان به کمتر از 3 روز رسیده است

میزان ذخایر خونی سیستان و بلوچستان به کمتر از 3 روز رسیده است