مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 13:422022-01-28اقتصادي

213 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی صرف صندوق های بازنشستگی می شود


از سال 92 تاکنون با وجود برنامه ریزی برای اصلاح نظام تامین مالی پایدار صندوق ها، همچنان روند برداشت از منابع عمومی بدین منظور رشد فزاینده دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، زنگ خطر بحران صندوق های بازنشستگی سال هاست به صدا در آمده به طوری که در برنامه ششم توسعه به طور مجزا و به عنوان یکی از برنامه های اصلی به آن پرداخت شد.

سال هاست در بودجه های سنواتی برای حمایت از صندوق های بازنشستگی از بودجه عمومی استفاده می شود.

این صندوق ها نیاز به اصلاحات اساسی به منظور تامین منابع مالی پایدار دارند که این مسئله در لایحه بودجه سال 1401 مورد توجه قرار گرفته است.

صندوق های بازنشستگی اصولاً بر مبنای تعادل بین منابع و مصارف اداره می شوند، اما در حال حاضر درآمدهای در دسترس صندوق های بازنشستگی به واسطه افزایش تعداد بازنشستگان، کاهش جمعیت در سن کار، کاهش نرخ باروری و افزایش امید زندگی در حال کاهش است؛ در حالی که هزینه های این صندوق ها به دلیل افزایش تعداد بازنشستگان، افزایش رشد حقوق بازنشستگان ناشی از اجرای متناسب سازی به طور روز افزونی افزایش یافته است.

همانطور که در نمودار مشخص شده برای سال آینده به منظور حمایت از صندوق های بازنشستگی 213 هزار میلیارد تومان از منابع عمومی تجهیز اعتبار شده است در حالی که برای سال جاری 196 هزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

213 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی صرف صندوق های بازنشستگی می شود

213 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی صرف صندوق های بازنشستگی می شود