مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 19:322022-01-27اقتصادي

پیگیری برای راه اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند


استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان برای احداث خط انتقال و تامین برق مورد نیاز ولایت فراه افغانستان و مناطق هم مرز با استان آماده همکاری با این کشور است، - گفت: خراسان جنوبی برای راه اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند و کنسولگری ایران در فراه افغانستان در حال پیگیری است.

جواد قناعت، امروز پنجشنبه 7 بهمن در نشست مشترک با ملانور محمد روحانی؛ والی ولایت فراه افغانستان که در محل مرز ماهیرود خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: همچنین برای احداث مخازن و صادرات سوخت از طریق خط لوله در سایت مرزی ماهیرود آمادگی داریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی بیان کرد: استان برای صادرات سوخت به افغانستان و تامین بخشی از سوخت مورد نیاز ولایت فراه و همچنین ساکنان مناطق مرزی این کشور اعلام آمادگی می کند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر استاندارد بودن تمامی کالاهای صادراتی خراسان جنوبی به افغانستان از جمله سوخت، مواد غذایی و مصالح ساختمانی بیان کرد: مردم استان نیز از همین سوخت استفاده می کنند و تاییده استاندارد دارد.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب ارزش های نظام و حفظ منافع ملی برای همکاری و گسترش روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی با تمام کشورهایی که به اصول و ارزش های انسانی و احترام متقابل پایبند هستند آمادگی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری برای راه اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند

پیگیری برای راه اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند