مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 بهمن 1400 ساعت 17:522022-01-27اقتصادي

محله های حاشیه نشین رشت، چشم انتظار رییس دولت مردمی/ فاضلاب مهمترین معضل مردم رشت


یکی از بزرگ ترین دغدغه مردم مناطق حاشیه نشین شهر رشت مسئله فاضلاب بوده که ساماندهی آن نیازمند نگاه ویژه ملی است و ازطرفی مردم منطقه حاشیه نشین رشت منتظر حضور رییس جمهور در این مناطق و بیان مشکلات خود از نزدیک هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، استان گیلان یکی از استان های شمالی کشور با مساحت 14 هزار و 711 کیلومترمربع بوده که حدود 9.

0 درصد از مساحت کل کشور را شامل شده و از این منظر در بین استان های کشور، رتبه 26 را دار است.

بیش از 40 رودخانه در استان گیلان جریان دارد که مهم ترین رودخانه گیلان، سفیدرود است که از کوه های چهل چشمه کردستان سرچشمه گرفته و پس از عبور از استان های کردستان، زنجان و پس از گذشتن از دره منجیل، دلتاهای وسیعی با شاخه های بسیار تشکیل داده و در نزدیکی بندر کیاشهر به دریای خزر می ریزد.

صیقلان رودبار که از شهر رشت می گذرد و حشمت رود و نو رود که آب آن ها به مصرف زراعت می رسد، پلرود، کرگانرود، شفا رود، دیناچال، ناورود، شمرود و شلمانرود از دیگر رودهای مهم جلگه گیلان هستند که شعبه های مهم این سفیدرود در گیلان هستند.

شهر رشت یکی از پرتراکم ترین شهرهای کشور محسوب می شود و در سرشماری سال 1395 جمعیت این شهر 956 هزار و 971 نفر بیان شده که حدوداًَ 10 درصد از آن ها حاشیه نشین هستند، البته این آمار در واقعیت بیشتر هم هست، علاوه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محله های حاشیه نشین رشت، چشم انتظار رییس دولت مردمی/ فاضلاب مهمترین معضل مردم رشت

محله های حاشیه نشین رشت، چشم انتظار رییس دولت مردمی/ فاضلاب مهمترین معضل مردم رشت